26 Kasım 2007 Pazartesi

KSS-DANONE

Efsanevi futbolcu Zinédine Zidane, Nobel Barış Ödüllü Muhammed Yunus ve Groupe Danone CEO’su Franck Riboud. Üç farklı alanda, üç farklı isim ama amaçları ortak. Onları bir araya getiren; 'Grameen Danone Foods' yani Bangladeş’te düşük gelirli ve besin eksikliği bulunan nüfusun, günlük sağlıklı beslenme ihtiyacının karşılanmasını ve yoksulluğun hafifletilmesini hedefleyen tek girişim. Bu amaçla Bogra’da (Dhaka’nın 150 km kuzeyinde) kurulan ilk fabrikanın resmi açılışını Zinédine Zidane, Nobel ödüllü Bangladeşli iktisatçı Muhammed Yunus ve Groupe Danone CEO’su Franck Riboud duyurdu. Fabrika, Muhammed Yunus'un ve Danone'nin yüzde elli ortaklığıyla kurulmuş. Danone Uluslar Kupası hamisi olan Zinédine Zidane da projenin tanıtımında destek oluyor.

Grameen Danone başlangıç olarak, herkesin satın alabileceği bir sütlü ürünün lansmanına odaklanıyor. Bu ürün, Bangladeşli çocukların beslenme ihtiyacını karşılamak, süt ve ihtiyaç duydukları besin öğelerini sağlayarak onların sağlıklı gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla İyileştirilmiş Beslenme Global İttifakı'nın (GAIN) işbirliğiyle özel olarak geliştirilmiş. Grameen Danone Foods’un bu ilk uygulamasının sonucunda, yerel topluluklarda binden fazla tarım, hayvancılık ve satış alanlarında istihdam yaratılması bekleniyor. Dağıtım, Grameen kadınlarının oluşturduğu ağ tarafından organize edilecek. Grameen ve Danone, projenin toplumsal etkisini artırmak amacıyla Grameen Danone Foods’dan gelen sermaye maliyeti sonrası kalan kârı, tekrar yatırıma aktararak, 50 fabrika hedefiyle bu benzersiz iş modelinin çoklu yerel açılımını amaçlıyor.

FİKİR TOPLANTIDA ORTAYA ÇIKTI

Danone Türkiye Genel Müdürü Serpil Timuray, Grameen Danone Foods’un ortaya çıkış öyküsünü ve Muhammed Yunus'la bir araya gelişlerini şöyle anlatıyor: "Her yıl Evian’da düzenlenen geleneksel 'Dünya Üst Düzey Yöneticiler Toplantısı'nın bu yılki onur konuğu Muhammed Yunus'du. Toplantıda, onur konuğumuzun hayat hikâyesi ve Grameen Bankası girişimini içeren konuşmasını heyecanla dinledik. Hali hazırda, sosyal sorumlulukta dünyada çok faal olan Danone yöneticileri olarak, insanlık için daha çok çalışmak ve daha iyiyi yapmak için son derece motive olduk. Gerek başkanımızın gerekse Muhammed Yunus’un yoksul insanlara sağlıklı beslenme ve ekonomik katkı imkânı vermek yönündeki motivasyonu ve fikir birliği beni çok etkiledi."



TÜRKİYE'NİN GÜLÜMSEYEN GELECEĞİ

Toplumsal sorunların dayanışma içinde aşabileceğine inanan Danone Türkiye Genel Müdürü Serpil Timuray, şunları söylüyor: "Danone sosyal sorumluluk çalışmalarını ülke ihtiyaçlarına yönelik olarak planlayıp sürdürüyor. Türk toplumunda sağlıklı beslenme bilinci oluşturmaya yönelik ve daha sağlıklı nesillerin yetişmesine katkı sağlamak amacıyla 'Türkiye’nin Gülümseyen Geleceği' teması altında çok projeli bir sosyal sorumluk programını yürütüyoruz."

Bu program kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı'yla birlikte “Gülümseyen Gelecek Anasınıfları”, “Danone Küçükler Futbol Kupası”, “Danino Sağlıklı Büyüme Ekibi” ve “D Vitamini ile Gülümseyen Gelecek” projeleri yürütülüyor.

AB STANDARTLARINDA ÇİFTÇİ YETİŞTİRİYOR

Ayrıca, Türkiye'de kurulan “Türkiye Danone Enstitüsü”, sağlıklı beslenme, özellikle çocuk beslenmesi, konusunda bir bilgi platformu yaratmak amacıyla faaliyet gösteriyor. Timuray, enstitüyü tamamen bağımsız, hiçbir ticari amaç gütmeyen bir kuruluş olarak tanımlıyor. "Ayrıca, Türk tarımı ve çiftçisini geliştirmek, AB standartlarına getirmek üzere ‘Danone Çiftçi Geliştirme Programı’mız bulunuyor" diyor Timuray ve ekliyor: "Ülkemiz tarım ve hayvancılığının AB standartlarına kavuşması yönünde katkısı olacağını ümit ettiğimiz ve aynı zamanda hammadde kalitemizi artıran Danone Çiftçi Geliştirme Programı'mızı özellikle önceliklendiriyoruz. Hedeflenen çiftçi sayısı 15 bin."

Hiç yorum yok: