26 Kasım 2007 Pazartesi

KSS-GLOBAL COMPACT

Global Compact, 1999'da Kofi Annan’ın öncülüğünde Birleşmiş Milletler çatısı altında oluşturulmuş, dünyanın en büyük gönüllü kurumsal sorumluluk platformu. Global Compact anlaşmasını imzalayarak bu platforma şimdiye kadar katılan şirket sayısı 3 bin 200. Anlaşmayı imzalayan şirketler, insan hakları, çalışma koşulları, çevre ve yolsuzluk konularında belli taahhütlerde bulunmuş oluyor.



Global Compact üyeleri son olarak, küresel ısınmanın giderek hayatımızı ve geleceğimizi tehdit eden bir gerçek haline geldiğini görerek, bu konuda öncülük etmek için 'Caring For Climate: The Business Leadership Platform' adlı yeni bir inisiyatif başlattı. Bu inisiyatifin yükümlülükleri arasında şirket içinde verimli enerji kullanımını sağlamak, yapılan faaliyetlerin küresel ısınmaya etkilerini anlamak, daha az karbon salınımı yapacak bir düzen için hükümetle, yerel yönetimlerle, sektörel şirketlerle iş birlikleri yapmak ve çalışanlarla, müşterilerle, yatırımcılarla birlikte bu konuda aktif bir sözcü olmak yer alıyor.

Global Tanıtım ve Halkla İlişkiler de yükümlülüklerini yerine getirmek için Türkiye'de ilk adımı attı. Türkiye'de Global Compact anlaşmasını imzalayan ilk 10 şirketten biriydi Global Tanıtım. Anlaşmanın bu yeni açılımını ilk olarak imzalayarak bu konuda öncülük etmek istediklerini söyleyen Global Tanıtım AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Aydede, "Türkiye’de ne kadar çok şirket bu inisiyatifi benimserse etkimiz o kadar büyük olur. Yaşama alışkanlıklarımızı radikal biçimde değiştirmek zorunda kalmadan önce iş dünyasının üzerine düşen görevi yapması gerekiyor" diyor.

Firmaların bu gibi gönüllü faaliyetlerde bulunmalarının artık bir zorunluluk olduğunu söyleyen Aydede, şöyle konuşuyor: "Şirketlerimiz uzun vadeli düşünmeli, bu konuda farkındalık yaratmalı ve gelecek nesillere yaşayabileceği bir dünya miras bırakmak için çalışmalı. Hepimizin aynı yönde atacağı adımlar büyük değişimler gerçekleştirebilir."

EKONOMİK AMPÜL DEVRİ

Global Tanıtım ve Halkla İlişkiler, yapacağı çalışmaları, 'dünya vatandaşı' olmanın bilinciyle, 'Küresel sorunlara Global duyarlılık' başlığı altında toplamış. Bu inisiyatifle şirket içinde verimli enerji kullanımını sağlamaya çalıştıklarını söyleyen Aydede, şöyle anlatıyor: "Şirketimizde, iş çıkışında bütün bilgisayarlar ve ekranlar kapatılıyor, öğle yemeği sırasında ve bilgisayarın kullanılmadığı tüm zamanlarda bilgisayar ekranlarının kapalı olmasına özen gösteriliyor, diz üstü bilgisayarların ve telefonların şarjları kullanılmadığı zamanlarda prizden çekiliyor, gerekli olmadığı sürece aydınlatmalar kullanılmıyor. Şirket içinde az enerji harcayan ekonomik ampuller kullanıyoruz. Gerekli olmadıkça klimaların çalıştırılmaması için yaz aylarında 'business casual' giyiniyoruz ve şirket çalışanlarının mümkün olduğunca toplu taşıma imkânlarını kullanmalarını veya ortak ulaşım imkânlarını yaratmalarını destekliyoruz."

HER ÇALIŞANA BİR BARDAK

Global Tanıtım ve Halkla İlişkiler'de çalışmalar verimli enerji kullanımıyla bitmiyor. Dikkat ettikleri bir diğer husus da geri dönüşüm. "Şirketimizde, kullanılan kâğıtların çöpe değil, geri dönüşüm kutularına atılmasına dikkat ediliyor, mecbur olmadıkça çalışmalar ve yazışmalar bilgisayar ortamında yapılıyor, çıkış alınmıyor. Faks ve fotokopi için bir yüzü kullanılmış kâğıtları tercih ediyoruz. Sadece kâğıt değil, cam, plastik ve metal ambalajları da geri dönüşümle yeniden kazanmak için biriktiriyoruz" diyerek neler yaptıklarını anlatıyor Aydede. Su tüketimi konusunda da duyarlı olan şirkette bulaşık yıkarken harcanan su miktarı göz önüne alınarak, çalışanların gün içinde hep aynı bardağı kullanmaları için üzerinde isimlerinin yazılı olduğu bardaklar yaptırılmış.



Ayrıca bütün bu çabaları daha da somutlaştırmak için, şirketin girişindeki 'yeşil kumbara'ya çalışanlar ve şirkete gelen müşteriler bozuk paralarını atıyor. Burada toplanan paranın yanı sıra şirket içinde doğum günleri, doğumlar, çeşitli kutlamalar veya bir çalışanın yakınının kaybı için toplanan paranın bir kısmı da ÇEKÜL’e ağaç dikilmesi için bağışlanıyor.

Sadece şirket içinde yaptıkları çalışmalarla kısıtlı kalmak istemeyen Global Tanıtım ve Halkla İlişkiler, 28 Eylül’de yurtdışından konuşmacıların katılacağı 'sorumlu yatırım' konulu bir de seminer düzenleyecek.

Hiç yorum yok: